Witam ponownie.
Pierwsza nasza wyprawa wymaga uzupełnienia i stąd pojawi się tutaj ten dodatek.
Wyprawa miała się skoncentrować i zakończyć na obejrzeniu pozostałości linii do Cedyni.
Ze względu na fakt, iż mieliśmy dużo czasu to rozszerzyliśmy ten wyjazd o linię 411, gdzie obejrzeliśmy m.in. most w Siekierkach.
W fotorelacji z pierwszego wyjazdu pt. "2018.05.12 ZKMK on tour - linia do Cedyni" pojawił się także wątek przeprawy rezerwowej - bardzo interesującego tematu.
Ten temat zgłębiałem w 2014 roku - dużo wcześniej niż powstał pomysł na wyjazdy zorganizowane.
Siekierki (do 1945r. Zäckerick-Alt Rüdnitz)
Przed 1945r. jedna ze stacji na linii Wriezen – Jädickendorf (Godków). Od 1945r. stacja końcowa na linii 411. Stacja posiada budynek dworca z jednym jednokrawędziowym peronem (kiedyś były dwa) oraz plac składowy. Do dnia dzisiejszego nie zachował się przylegający do budynku dworca magazyn. Znajdujące się za stacją dwa mosty kolejowe o długości 330 metrów (każdy) nigdy po wojnie nie były wykorzystywane dla ruchu pasażerskiego i towarowego (strategiczna zapasowa przeprawa dla wojska). O dużym znaczeniu tej przeprawy dla wojska stanowi powyższe zdjęcie przedstawiające most pontonowy rozkładany około 1-2km od głównej przeprawy (rezerwowy dla strategicznej zapasowej przeprawy
). Mosty są wpisane do rejestru zabytków.
Sama linia 411 została bardzo mocno skrócona. Obecnie obsługuje jedynie ruch towarowy na odcinku Stargard - Pyrzyce. Odcinek z Siekierek do Godkowa zamknięto dla ruchu pasażerskiego 1.07.1991r., a dla ruchu towarowego w 2000r. Odcinek Pyrzyce - Godków zamknięto 30.05.1992r.