- Zachodniopomorski Klub Miłośników Kolei -

Forum Internetowe
Dzisiaj jest 16 kwie 2024, 21:00

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 01 lis 2021, 22:32 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Jakiś czas temu trafiłem w "bazie kolejowej" na trójkąt znajdujący się we wsi Rudnica, w województwie lubuskim.
Postanowiłem, że przy pierwszej nadarzającej się okazji zawitam do tej miejscowości. Kolejny wyjazd do Ujazdu Wielkopolskiego okazał się świetnym pretekstem do realizacji tego planu.

Wracając do Szczecina zjechaliśmy z S3 na wysokości Skwierzyny i znajomą drogą krajową nr 24 ruszyliśmy w stronę Kostrzyna nad Odrą - ku nowej przygodzie ;) . 23 kilometry dalej i 20 minut później dotarliśmy do celu :D .
Załącznik:
mapa Agencja Mapowania Obronnego USA 1982zz.jpg
Miejsce okazało się o wiele bardziej ciekawe niż sądziłem.

W 1912 roku oddano do użytku państwową linię kolejową DRG biegnąca z Gorzowa przez Rudnicę do Sulęcina (Landsberg - Hammer - Zielenzig).
Załącznik:
mapa 1912.jpg
Budowa linii z Chyrzna do Rudnicy rozpoczęła się w 1906 roku i była realizowana przez prywatne towarzystwo kolejowe (tzw. Kleinbahn). Do Rudnicy linia dotarła w 1915 roku i kończyła się stacją czołową Rudnica Mały Dworzec.
Załącznik:
mapa 1915.jpg
W ten oto sposób Rudnica zyskała dwie stacje.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Ostatnio zmieniony 01 lis 2021, 23:10 przez gersot, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 01 lis 2021, 23:09 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Taki stan utrzymał się do 1945 roku, kiedy to brygady trofiejne Armii Radzieckiej zdemontowały linię kolejową prowadzącą z Gorzowa Wielkopolskiego na odcinku Rudnica - Sulęcin. I w tym momencie wieś dysponowała dwiema stacjami czołowymi.
Załącznik:
mapa 1945.jpg
Stan taki nie utrzymywał się długo. W tym samym roku rozpoczęto budowę łącznicy, która połączyła obie linie. Poprowadzono ją przez stację Rudnica. W efekcie lokomotywy musiały wykonywać na tej stacji obloty składów, które prowadziły.
Załącznik:
mapa 1945B.jpg
Stan taki utrzymywał się do 1985-87 roku (według różnych źródeł). O planach przebudowy wiedzieli już Amerykanie, bo nowa łącznica została naniesiona na ich mapę z 1982 roku (mapa z pierwszego postu). Wówczas podczas remontu linii zlikwidowano łącznicę wybudowaną w 1945 roku, wybudowano nowy tor łączący obie linie z pominięciem stacji Rudnica oraz powstał nowy przystanek.
Załącznik:
mapa 1987.jpg
Co ciekawe nowy peron na przystanku otrzymał numer 1, natomiast istniejące do tej pory przy stacji Rudnica perony 1 i 2 zostały przemianowane na A i B. Stan taki utrzymywał się do 2008 roku, kiedy to nastąpiła fizyczna likwidacja linii. Ruch pasażerski został wstrzymany dużo wcześniej, bo już w 1992 roku podczas "rzezi" połączeń zafundowanej przez ówczesnych decydentów spod znaku PKP.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 02 lis 2021, 22:38 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Nasza fotorelacja, czyli jak to wygląda obecnie.
Zaczęliśmy od stacji Rudnica.
Załącznik:
IMG_1814ZZ.jpg
Budynek dworca. Widok w kierunku Sulęcina.
Załącznik:
IMG_1796ZZ.jpg
Równia stacyjna. Widok w kierunku Gorzowa Wielkopolskiego Zieleniec.
Załącznik:
IMG_1800ZZ.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 02 lis 2021, 22:42 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Równia stacyjna. Widok w kierunku Sulęcina.
Załącznik:
IMG_1803ZZ.jpg
Budynek dworca. Widok od strony peronów.
Załącznik:
IMG_1804ZZ.jpg
Załącznik:
IMG_1806ZZ.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 02 lis 2021, 22:44 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Kierunek Sulęcin.
Załącznik:
IMG_1807ZZ.jpg
Załącznik:
IMG_1810ZZ.jpg
Załącznik:
IMG_1812ZZ.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 02 lis 2021, 22:46 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Wnętrze budynku.
Załącznik:
IMG_1815ZZ.jpg
Załącznik:
IMG_1816ZZ.jpg
Załącznik:
IMG_1817ZZ.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 02 lis 2021, 22:49 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Budynek dworca. Widok w kierunku Gorzowa Wielkopolskiego Zieleniec.
Załącznik:
IMG_1818ZZ.jpg
I w kierunku Sulęcina.
Załącznik:
IMG_1826ZZ.jpg
Rampa załadunkowa. Widok w kierunku Gorzowa Wielkopolskiego Zieleniec.
Załącznik:
IMG_1828ZZ.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 02 lis 2021, 22:59 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Załącznik:
IMG_1830ZZ.jpg
Pozostałości przejazdu kolejowego. W lewo Rudnica i dalej Sulęcin, w prawo Gorzów Wielkopolski Zieleniec. W tle za budynkami znajdują się pozostałości łącznicy prowadzącej ze stacji Rudna do Chyrzyna.
Załącznik:
IMG_1833ZZ.jpg
Widok w kierunku Gorzowa Wielkopolskiego Zieleniec.
Załącznik:
IMG_1836ZZ.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 02 lis 2021, 23:02 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
W lewo Gorzów Wielkopolski Zieleniec. W prawo Rudnica i dalej Sulęcin.
Załącznik:
IMG_1837ZZ.jpg
Widok w kierunku Rudnicy.
Załącznik:
IMG_1840ZZ.jpg
Na wprost Gorzów Wielkopolski Zieleniec. W lewo Rudnica przystanek.
Załącznik:
IMG_1841AA.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 03 lis 2021, 22:52 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Starotorze. Widok w kierunku Gorzowa Wielkopolskiego Zieleniec.
Załącznik:
IMG_1842ZZ.jpg
W lewo Rudnica, w prawo Rudnica (przystanek).
Załącznik:
IMG_1843zz.jpg
Czy w tym miejscu znajdowały się tory dodatkowe?
Załącznik:
IMG_1850zz.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 03 lis 2021, 22:56 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Widok w kierunku przystanku. Kierunek Chyrzno.
Załącznik:
IMG_1857zz.jpg
Pozostałości drugiego przejazdu kolejowego w Rudnicy. W lewo Gorzów Wielkopolski Zieleniec, w prawo przystanek Rudnica.
Załącznik:
IMG_1859zz.jpg
Widok w kierunku Gorzowa Wielkopolskiego Zieleniec.
Załącznik:
IMG_1862zz.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 03 lis 2021, 23:05 
Offline

Rejestracja: 15 kwie 2013, 20:38
Posty: 231
Wspomnienie z 1996 roku

http://www.st43.pl/4galery/details.php? ... ode=search


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl