- Zachodniopomorski Klub Miłośników Kolei -

Forum Internetowe
Dzisiaj jest 29 mar 2024, 9:27

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 1820 Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 gru 2021, 23:33 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Dotarliśmy do tunelu. Kilka słów o nim. Tunel Głuszycki, a właściwie dwa tunele zostały wybudowane w latach 1876-79 (pierwszy tunel) i 1909-10 (drugi tunel). Co ciekawe pierwszy z nich przeszedł remont kapitalny w latach 1936-38. Długość tuneli wynosi 377 metrów. Biegną one pod górą Sajdak. Obecnie używany jest starszy tunel.
Załącznik:
IMG_3351zz.jpg
Ruszyliśmy do środka. Na początku panuje niezły bałagan.
Załącznik:
IMG_3357zz.jpg
W środku podobnie, jak w tunelu Jedlińskim zachowały się tabliczki wskazujące odległość od Berlina.
Załącznik:
IMG_3358zz.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 14 gru 2021, 0:05 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Podobnie jak w tunelu Jedlińskim, tutaj także znajduje się poprzeczny tunel wentylacyjny, będący jednocześnie tunelem ratunkowym.
Załącznik:
IMG_3362zz.jpg
Załącznik:
IMG_3364zz.jpg
Przygotowując materiały do tej relacji naszły mnie kolejne wątpliwości dotyczące opisywanego wcześniej tunelu Jedlińskiego.
Jeżeli w opisywanym tunelu Głuszyńskim na odcinku 377 metrów jest jeden poprzeczny tunel wentylacyjny, który dzieli go na dwa odcinki po 188,5 metra, to wychodzi na to, że w tunelach Jedlińskich są one rozmieszczone zdecydowanie za rzadko. Obecnie są to 3 poprzeczne tunele wentylacyjne, które dzielą ten tunel kolejowy o długości 1603 metrów na 4 odcinki (teoretycznie o długości po około 400 metrów). W przeszłości było ich podobno 5, więc dzieliły go średnio na odcinki po 267 metrów. Na pewno wsparciem w wentylowaniu starszego tunelu jest klatka ewakuacyjna. Pytanie zasadnicze, które powinno być chyba skierowane do inżynierów budownictwa, czy to w "dobie pary" nadal nie było ich za mało. Przy 7 poprzecznych kanałach wentylacyjnych odcinki wyniosły by po 200 metrów. Czyżby ukryto w nim dwa poprzeczne kanały wentylacyjne?

Dodatkowym wydarzeniem świadczącym o słabej wentylacji tego tunelu był wypadek, jaki miał miejsce w nim, w 1947 roku. Wówczas w wyniku zatrucia tlenkiem węgla zginęła cała obsługa pociągu towarowego, który utknął w nim z powodów technicznych.

Coś czuję, że czeka nas kolejna wyprawa do tego tunelu - tym razem z taśmą mierniczą.

Po drodze mijaliśmy kolejne tabliczki porcelanowe. Kawał drogi do Berlina, tylko czy strzałka dobrze wskazuje ;) ?.
Załącznik:
IMG_3405zz.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Ostatnio zmieniony 14 gru 2021, 0:42 przez gersot, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 14 gru 2021, 0:41 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Widok w kierunku Kłodzka Głównego.
Załącznik:
IMG_3371zz.jpg
Załącznik:
IMG_3377zz.jpg
Widok w kierunku przeciwnym.
Załącznik:
IMG_3376zz.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 14 gru 2021, 22:04 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Starororze. Widok w kierunku Kłodzka Głównego.
Załącznik:
IMG_3385zz.jpg
Czynny tor.
Załącznik:
IMG_3388zz.jpg
Data budowy drugiego tunelu. Te otwory to ślady po kulach?
Załącznik:
IMG_3386zz.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 14 gru 2021, 22:12 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Daty: budowy i przebudowy umieszczone na portalu starszego tunelu.
Załącznik:
IMG_3389zz.jpg
Portal w całej okazałości. Widok w kierunku Wałbrzycha Głównego.
Załącznik:
IMG_3390zz.jpg
Portal nieczynnego tunelu.
Załącznik:
IMG_3397zz.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 14 gru 2021, 22:22 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Ruszyliśmy w drogę powrotną. Po drodze ponownie mijaliśmy nisze ratunkowe, poprzeczny tunel wentylacyjny i tabliczki porcelanowe.
Załącznik:
IMG_3401zz.jpg
Załącznik:
IMG_3402zz.jpg
Załącznik:
IMG_3405zz.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 14 gru 2021, 22:28 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Widok w kierunku Wałbrzycha Głównego.
Załącznik:
IMG_3408zz.jpg
Załącznik:
IMG_3414zz.jpg
Czyżby ktoś sprawdzał co się znajduje za niszą ratunkową?
Załącznik:
IMG_3418zz.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 14 gru 2021, 22:31 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Jeszcze jedna rzecz, która się zachowała :) .
Załącznik:
IMG_3421zz.jpg
Ponownie stary wiadukt drogowy.
Załącznik:
IMG_3422zz.jpg
Załącznik:
IMG_3424zz.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 14 gru 2021, 22:36 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Zachowany pod mostem poprzecznik z izolatorami.
Załącznik:
IMG_3431zz.jpg
Czynny tor zbudowany jest z podkładów zarówno drewnianych, jak i metalowych.
Załącznik:
IMG_3434zz.jpg
Portal czynnego tunelu. Widok w kierunku Kłodzka Głównego.
Załącznik:
IMG_3436zz.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 14 gru 2021, 22:46 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Jakiś dwóch gości znalazło się pod wiaduktem. Chyba ich znam :lol:
Załącznik:
IMG_3443zz.jpg
Dotarliśmy ponownie do pierwszego wiaduktu drogowego - tego z uszkodzoną barierką i przebijającym starym napisem z nazwą stacji.
Co ciekawe pod wiaduktem zachowały się także poprzeczniki z izolatorami. Wcześniej tego nie zauważyłem.
Załącznik:
IMG_3449zz.jpg
Wiadukt drogowy. W prawo Jedlina-Zdrój, w lewo Kłodzko Główne.
Załącznik:
IMG_3450zz.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 14 gru 2021, 22:49 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Widok z wiaduktu na stację Jedlina-Zdrój.
Załącznik:
IMG_3452zz.jpg
I w kierunku tuneli.
Załącznik:
IMG_3458zz.jpg
Uszkodzona barierka.
Załącznik:
IMG_3461zz.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 14 gru 2021, 23:04 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3045
Ponownie wiadukt. Tym razem Jedlina-Zdrój w lewo, tunele w prawo.
Załącznik:
IMG_3463zz.jpg
Droga prowadząca z tego wiaduktu na stację.
Załącznik:
IMG_3465zz.jpg
Zanim przejdziemy do dalszej części relacji małe uzupełnienie. Miałem podobnie, jak w relacji z pierwszego dnia dołożyć mapy prezentujące oglądane miejsca, ale... zapomniałem :( . Chyba się starzeję :lol:
Linia 286 - Kłodzko Główne - Wałbrzych Główny. Odcinek Wałbrzych Główny - Głuszyca Górna.
Załącznik:
mapa 7.1.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 1820 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl