Po krótkiej przerwie technicznej wracam do naszej relacji.
Kolejnym punktem naszej wycieczki był Trzciel.
Zastaliśmy tutaj nieczynną i zarośniętą linię 373. Co ciekawe linia została przerwana wybudowaną obwodnicą Trzciela (DW92), a konkretnie zjazdem z tej drogi prowadzącym do Trzciela od strony Pniew. DW92 została poprowadzona wiaduktem nad tą linią. Decyzja co najmniej dziwna. Odcinek z Lewic do Międzychodu doczekał się kapitalnego remontu tuż przed podjęciem decyzji o zamknięciu tej linii w 1992 roku. Na taką decyzję wpłynął z kolei... zły stan techniczny odcinka biegnącego od Lewic do Zbąszynia, co jest kolejny, absurdem. Wyremontowano linię na 1/3 długości i ją zamknięto
. Przewozy pasażerskie zostały na tej linii zawieszone w 1987 roku, co było spowodowane z niską prędkością przejazdu wynikającą, ze złego... stanu technicznego linii
oraz wykolejeniem się ostatniego składu pasażerskiego (informacja do zweryfikowania).
Kolejną ciekawostką jest to, że pomimo zawieszenia przewozów 30 lat temu układ torowy nie został rozkradziony. Co prawda podkłady kolejowe się rozsypały, a torowisko zarosło drzewami, to jednak tory pozostały nie ruszone. I ostatnia ciekawostka - linia nadal znajduje się w ewidencji PKP.
Tyle tytułem wstępu
.
Załącznik:
mapa 2.jpg
P.S. Do widocznego na mapie Trzciela Zachodniego wrócimy w dalszej części relacji.
Widok w kierunku DW92 i dalej Międzychodu.
Załącznik:
IMG_4302zz.jpg
Pozostałości żurawia wodnego.
Załącznik:
IMG_4304zz.jpg