- Zachodniopomorski Klub Miłośników Kolei -

Forum Internetowe
Dzisiaj jest 29 mar 2024, 15:59

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BR 23
Post: 07 kwie 2013, 19:10 
Offline

Rejestracja: 22 mar 2009, 13:43
Posty: 1629
Lokalizacja: Dolice
BR 23 001
1. Skala: TT
2. Epoka: III DR
3. Producent: Tillig TT Bahn
4. Nr kat.: 02102
5. Dł. Całkowita: 190 mm
6. Sprzęgi: Zgodne z NEM
7. Dekoder: Gniazdo dekodera zgodne z NEM 651
8. Światła: Zmieniające się zgodnie z kierunkiem jazdy
Lokomotywa jest połączona z tendrem przy pomocy specjalnego złącza. W tendrze jest silnik i gniazdo dekodera. Dostęp jest bardzo prosty, wystarczy delikatnie ścisnąć "węgiel" na tendrze i zdjąć pokrywę.
W moim modelu zastosowałem dekoder N45P Kuehna. Model jeździ płynnie, bez żadnych zacięć. Płynnie pokonuje łuki R310mm. Model jest bardzo cichy i reaguje już na najmniejszy ruch pokrętłem.
KONSERWACJA: Należy nasmarować wskazane punkty w lokomotywie i tendrze po 100 godzinach jazdy, odpowiednim środkiem smarnym. Wszystkie współpracujące części ruchome zewnętrzne smarujemy bardzo delikatnie olejem. Ilość zastosowana powinna być naprawdę mikroskopijna, Jeżeli damy za dużo to cały kurz, brud z torowisk zbierzemy na wiązary w naszej lokomotywie. Przekładnie zębate, koła zębate smarujemy wazeliną techniczną

-------------------------------------------------------------------
Lokomotywa BR 23 001 - Lokomotywa dla pociągów osobowych z tendrem doczepianym (Personenzug Schlepptenderlok)
Parowóz został zaprojektowany w Henschel & Sohn Kassel. Pierwszy egzemplarz był gotowy na początku roku 1950-go. Łącznie w tej fabryce wyprodukowano 29 sztuk, w Am. Jung GmbH 51 sztuk, w Fried. Krupp AG 21 sztuk i w Maschinenfabrik Esslingen 4 sztuki
Numeracja: 23 001 - 23 105
Ilość wyprodukowanych sztuk tego modelu to 105.
Lokomotywa jest następczynią parowozu serii 38.10 (P8) . Układ osi 1'C1' h2.
Długość całkowita: 21 325mm, średnica kół napędowych 1 750mm.
Ciężar służbowy to 82,8 tony.
Ciśnienie pary: 16 bar; moc: 1 785 KM
Prędkość 110km/h
Dzięki konstrukcji spawanej, zastosowanym łożyskom tocznym, nowemu mechanizmowi napędzającemu prędkość przy jeździe tendrem do przodu była też 110km/h.
Tender typu 2'2'T31 o pojemności 31m? wody i 7 ton węgla.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

https://lh6.googleusercontent.com/-d7kx ... 052_ab.jpg

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
wmac27 - Maciej
Zachodniopomorski Klub Miłośników Kolei
http://www.zkmk.org


Na górę
 Tytuł: Re: BR 23
Post: 07 kwie 2013, 19:46 
Offline

Rejestracja: 22 mar 2009, 13:43
Posty: 1629
Lokalizacja: Dolice
Ulotki z opisem modeli i wykaz części zamiennych.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
wmac27 - Maciej
Zachodniopomorski Klub Miłośników Kolei
http://www.zkmk.org


Na górę
 Tytuł: Re: BR 23
Post: 11 mar 2015, 15:24 
Offline

Rejestracja: 01 mar 2015, 15:08
Posty: 44
Piękny jestem w takich zakochany :P


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl