- Zachodniopomorski Klub Miłośników Kolei -
http://zkmk.org/forum/

BR 23
http://zkmk.org/forum/viewtopic.php?t=464
Strona 1 z 1

Autor:  wmac27 [ 07 kwie 2013, 19:10 ]
Tytuł:  BR 23

BR 23 001
1. Skala: TT
2. Epoka: III DR
3. Producent: Tillig TT Bahn
4. Nr kat.: 02102
5. Dł. Całkowita: 190 mm
6. Sprzęgi: Zgodne z NEM
7. Dekoder: Gniazdo dekodera zgodne z NEM 651
8. Światła: Zmieniające się zgodnie z kierunkiem jazdy
Lokomotywa jest połączona z tendrem przy pomocy specjalnego złącza. W tendrze jest silnik i gniazdo dekodera. Dostęp jest bardzo prosty, wystarczy delikatnie ścisnąć "węgiel" na tendrze i zdjąć pokrywę.
W moim modelu zastosowałem dekoder N45P Kuehna. Model jeździ płynnie, bez żadnych zacięć. Płynnie pokonuje łuki R310mm. Model jest bardzo cichy i reaguje już na najmniejszy ruch pokrętłem.
KONSERWACJA: Należy nasmarować wskazane punkty w lokomotywie i tendrze po 100 godzinach jazdy, odpowiednim środkiem smarnym. Wszystkie współpracujące części ruchome zewnętrzne smarujemy bardzo delikatnie olejem. Ilość zastosowana powinna być naprawdę mikroskopijna, Jeżeli damy za dużo to cały kurz, brud z torowisk zbierzemy na wiązary w naszej lokomotywie. Przekładnie zębate, koła zębate smarujemy wazeliną techniczną

-------------------------------------------------------------------
Lokomotywa BR 23 001 - Lokomotywa dla pociągów osobowych z tendrem doczepianym (Personenzug Schlepptenderlok)
Parowóz został zaprojektowany w Henschel & Sohn Kassel. Pierwszy egzemplarz był gotowy na początku roku 1950-go. Łącznie w tej fabryce wyprodukowano 29 sztuk, w Am. Jung GmbH 51 sztuk, w Fried. Krupp AG 21 sztuk i w Maschinenfabrik Esslingen 4 sztuki
Numeracja: 23 001 - 23 105
Ilość wyprodukowanych sztuk tego modelu to 105.
Lokomotywa jest następczynią parowozu serii 38.10 (P8) . Układ osi 1'C1' h2.
Długość całkowita: 21 325mm, średnica kół napędowych 1 750mm.
Ciężar służbowy to 82,8 tony.
Ciśnienie pary: 16 bar; moc: 1 785 KM
Prędkość 110km/h
Dzięki konstrukcji spawanej, zastosowanym łożyskom tocznym, nowemu mechanizmowi napędzającemu prędkość przy jeździe tendrem do przodu była też 110km/h.
Tender typu 2'2'T31 o pojemności 31m? wody i 7 ton węgla.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

https://lh6.googleusercontent.com/-d7kx ... 052_ab.jpg

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  wmac27 [ 07 kwie 2013, 19:46 ]
Tytuł:  Re: BR 23

Ulotki z opisem modeli i wykaz części zamiennych.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  mati12 [ 11 mar 2015, 15:24 ]
Tytuł:  Re: BR 23

Piękny jestem w takich zakochany :P

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/