Opis modelu:
1. Skala: H0
2. Epoka: V PKP
3. Producent: Piko
4. Nr kat.: 59471
5. Długość całkowita: 163mm
6. Sprzęgi: Zgodne z NEM 362 KKS
7. Gniazdo dekodera: 8-pinowe zgodne z NEM 652
8. Światła: diody LED, światła zmienne wraz z kierunkiem jazdy
--------------------------------------------------------------
Lokomotywa została zaprojektowana na przełomie lat 50. i 60. XX wieku z przeznaczeniem do ciężkich prac manewrowych, ale także prowadzenia lekkich pociągów towarowych. Prace projektowe prowadziło Centralne Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Taboru Kolejowego w Poznaniu we współpracy z Centralnym Biurem Konstrukcyjnym Silników Spalinowych z Warszawy. Najważniejszym czynnikiem była jednak kwestia wyeliminowania parowozów z pracy manewrowej oraz zdolność do formowania cięższych składów dla nowo wprowadzanych ciężkich lokomotyw spalinowych serii ST43 i ST44 oraz elektrycznych ET21. SM42 to pierwsze krajowe lokomotywy spalinowe większej mocy, dzięki którym wprowadzenie trakcji spalinowej na PKP nabrało większego tempa.
Producent: Polska Fablok Chrzanów
Lata budowy PKP: 1965-1992,
Układ osi: Bo'Bo'
Masa służbowa: 70 ton
Długość ze zderzakami: 14 240 mm
Szerokość: 3173 mm
Wysokość: 4400 mm
Rozstaw osi skrajnych: 10 100 mm
Średnica kół: 1100 mm
Zapas paliwa: 2840 l
Typ silnika spalinowego: a8C22/MTU
Moc znamionowa: 588 kW (800 KM)
Maksymalna siła pociągowa: 228 kN
Rodzaj przekładni: elektryczna
Prędkość konstrukcyjna: 90 km/h
Nacisk osi na szyny: 175 kN
System hamulca: Oerlikon