- Zachodniopomorski Klub Miłośników Kolei -

Forum Internetowe
Dzisiaj jest 29 mar 2024, 14:45

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: 04 mar 2014, 18:36 
Jak od dłuższego czasu można dowiedzieć się w mediach, krążą słuchy o całkowitym zawieszeniu kursowania planowych pociągów pasażerskich prowadzonych przez lokomotywy parowe z Wolsztyna do Leszna. Wczoraj w TVP Poznań został pokazany materiał, w którym marszałek województwa wielkopolskiego potwierdził te doniesienia, i ogłosił, że od kwietnia urząd marszałkowski nie będzie dokładał 2 mln złotych rocznie na węgiel dla parowozowni Wolsztyn, ponieważ nie ma dialogu w tej sprawie z PKP Cargo. Oto link do materiału:

http://www.youtube.com/watch?v=ahJunbPm ... ploademail

Jeżeli zatem wszystko będzie zmierzać ku zamknięciu parowozowni mamy nie cały miesiąc na to, aby jeszcze raz zobaczyć parowóz pod parą w Wolsztynie. Nie wiadomo nawet co stanie się z całym zabytkowym taborem, po zawieszeniu ich kursowania. Parowozownia w Wolsztynie jest nadal czynnym zakładem pracy, w którym pracują ludzie, i ich los też jest nie pewny, bowiem są to starsi ludzie, którzy albo za raz idą na emeryturę, albo do niej jeszcze trochę mają, ale być może też tym, że utrzymują parowozy w ruchu mają za co swojej rodzinie co do gara włożyć. Czekam na jakieś wypowiedzi kolegów z forum, bo być może media wyolbrzymiają sprawę, choć marszałek przed kamerą powiedział wyraźnie "Od kwietnia parowozy nie będą jeździć, a parowozownia będzie zamknięta". Szok...


Na górę
   
Post: 04 mar 2014, 21:57 
Offline

Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:04
Posty: 898
Upadek Wolsztyńskiej parowozowni zwiastowany jest już od kilku miesięcy i jego przyczyną nie jest tylko brak dialogu między Marszałkiem, a Cargo, ale całkowity brak dialogu między kimkolwiek. Niepewna sytuacja z Muzeum Kolejnictwa spowodowała że Cargo nie wysłało "Pięknej Heleny" na naprawę główną i cały ruch prowadzą dwie ledwo zipiące Ol49, które swoją drogą też powinny już szykować się na remont. Niestety ich stan powoduję częste defekty i spóźnienia, co nie podoba się pasażerom i PR, które też o to kłóci się z Cargo... Co prawda, w końcu ktoś poszedł po rozum do głowy i zabrano się za remont Pt47, ale podobno czynna ma być dopiero koło września... Sytuację miało uratować powstanie Spółki w której skład wchodzić miały PKP Cargo, Marszałek i gmina Wolsztyn, ale jak zawsze na gadaniu się skończyło... Pozostaje mieć nadzieję że się jednak dogadają, lub znajdą jakieś pośrednie rozwiązanie... Swoją drogą jak to jest możliwe, że również należący do Cargo skansen w Chabówce ma czynne 4 parowozy, a parowozownia obsługująca codziennie dwie pary planowych pociągów, zaledwie dwa i to w opłakanym stanie?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl