- Zachodniopomorski Klub Miłośników Kolei -

Forum Internetowe
Dzisiaj jest 29 mar 2024, 15:45

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 12 lis 2014, 19:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lis 2012, 19:02
Posty: 106
Tak sobie myślę, że kiedyś można by było pomyśleć o własnej stacji, o tych kilku((nastu)(dziesięciu)) zwrotnicach, po których będzie można pośmigać w tą i z powrotem. I w głowie rodzi mnie się coś takiego:
Obrazek
Obrazek
Na razie co do tego mam jedynie wątpliwości co do układu zwrotnic czy jest on dobry.
Edit(1): Wiem że jest to słabo czytelne dlatego przelewam to do scarma.
Edit(2): Już w scarmie.

_________________
www.facebook.com/kolejwszczecinie
http://byku1183.flog.pl/


Ostatnio zmieniony 13 lis 2014, 19:37 przez Byku1183, łącznie zmieniany 5 razy.

Na górę
Post: 12 lis 2014, 20:52 
Offline
Prezes Klubu

Rejestracja: 03 maja 2009, 10:27
Posty: 1244
Jak dla mnie super, rozjazdy to tylko cześć wydatków największym bedzie obrotnica i budynek stopy.
Oby kiedyś Ci się udało.


Na górę
Post: 12 lis 2014, 22:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lis 2012, 19:02
Posty: 106
W czerwcu kończę szkołę i prawdopodobnie pójdę do roboty więc będę mógł se na parę rozjazdów odłożyć, co prawda nie starczy nawet na pół głowicy ale zawsze coś. Lokomotywownia z obrotnicą to jest projekt w stylu Szczecin Floating Garden

_________________
www.facebook.com/kolejwszczecinie
http://byku1183.flog.pl/


Na górę
Post: 14 lis 2014, 20:05 
Offline

Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:04
Posty: 898
Ja zaczął bym od tego jaką stację ma ten układ odwzorowywać, bo wygląda mi to na węzłową stację osobową bez możliwości obsługi składów towarowych. Masz tu aż 5 peronów dwu krawędziowych (więcej niż Warszawa centralna) i praktycznie zero torów odstawczych. Poza tym ta obrotnica też wydaję się tam przyklejona trochę na siłę... Ja całkowicie zrezygnował bym z tego toru na dole układu i tam postawił budynek dworca, a te tory do góry zamienił bym w grupę towarową. 3 tory wyjazdowe z jednej i 4 z drugiej, to według mnie trochę przerost formy nad treścią. Piszesz że obrotnica to projekt przyszłościowy, ale te rozjazdy które tu masz, bez napędów i pod warunkiem że kupisz EW2 (EW1 to porażka, a EW3 nie są kompatobilne z anglikami) do montażu i sam je poskładasz, to i tak będą Ciebie kosztować około 1200 zł. Do tego napędy, pulpit i za chwilę zrobi się 3 koła. A do tego dolicz jeszcze tory... Za samą sklejkę zapłacisz worek kasy... No i gdzie będziesz takiego molocha trzymał?
Pomyśl o czymś mniej skomplikowanym i bardziej realnym finansowo ;)


Na górę
Post: 14 lis 2014, 20:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2013, 23:40
Posty: 168
Zgadzam się całkowicie z leo. Trochę to duże ja na pierwszy raz, chociaż pomysł bardzo mi się podoba. Swoją stację buduję już 4 rok i końca nie widać nie wspominając ile już kasy wpakowałem i ile jeszcze muszę włożyć a nie jest to jakaś duża stacja. Taki projekt w pojedynkę to naprawdę wyzwanie ale życzę powodzenia :D

_________________
Andrzej Sopot SKMK


Na górę
Post: 14 lis 2014, 21:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lis 2012, 19:02
Posty: 106
Grupy towarowej nie będzie bo ma być to tak jak np. Warszawa Zachodnia czyli perony osobowe plus mała odnoga na parę wagonów.
Przy planowaniu wzorowałem się na stacji Bohumin tylko bez większej bocznicy.

_________________
www.facebook.com/kolejwszczecinie
http://byku1183.flog.pl/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl