Cytuj:
Czy auto poruszające się po trasie CF może zatrzymać się? Czy jeździ aż wyczerpie się bateria?
Czyli drut ułożony w drodze tylko "trzyma" kierunek jazdy.
W analogowej wersji FCS można kombinować z własnymi, prostymi układami sterowania pojazdów.
Mnie udało się stworzyć prosty system zatrzymywania się autobusu na przystanku (oczywiście zatrzymuje się każdy pojazd, sensor nie wykrywa rodzaju pojazdu, dlatego też jest to droga przewidziana jedynie dla autobusu).
1) Zatopiony w drodze sensor wykrywa przejechanie pojazdu (czyli przejazd magnesu z prowadnicy pojazdu nad sensorem)
2) Na czasowym układzie opóźniającym załącza się tryb wysyłania napięcia na cewkę na określony czas (1-60 sekund, w zależności od ustawień)
3)Cewka FCS umieszczona w drodze przy przystanku zatrzymuje autobus, a po zaprzestaniu podawania napięcia przez w/w układ "puszcza" go dalej.
Fabryczny zestaw Fallera służący do identycznej operacji kosztował jakiś czas temu koło 400 zł, a ostatnio ceny miały iść w górę.
Mój zestaw to:
-sensor FCS -> 25 zł
-cewka FCS -> 80 zł
-moduł czasowy -> 18 zł
Z tego co pamiętam, na modułach u Gerarda również są zamontowane cewki, lecz nie ma automatyki sterowania ruchem. Autobus zatrzymywał się na przystanku, a jego wypuszczenie wiązało się z koniecznością przekręcenia potencjometru na starym FZcie