Cytuj:
To wszystko robi "mega" wrażenie. Naprawdę mi się to podoba.
Cieszę się, dzięki. Ja właśnie taką miałem wizję mojej makiety: FULL Auto (+piwo); SEMI-AUTO czyli częściowo samo jeździ a ja mam swój skład. Tej opcji jeszcze nie testowałem. 3-cia opcja to wszystko "na rękę" To jednak trudne samemu opanować 2 lub 3 składy.
Cytuj:
Jeżeli dobrze rozumiem; jeżeli w bloku nr 3 stoi lokomotywa, to lokomotywa znajdująca się w bloku nr 1 nie zostanie przez system puszczona dalej, dopóty, dopóki ta z bloku 3 nie odjedzie dalej i nie zamelduje się w kolejnym bloku nr 30?
Tego jeszcze nie testowałem, ale tak być powinno. Miałem trochę inną sytuację gdy z Bloku 15 miał skład jechać przez Bloki 29,17, 16 i wjazd do Bloku 15. Jednak jadąca w przeciwną stronę z Bloku 14 do 14 przez m.in. Blok 16 gdzie miała planowy postój. Loka z jakis tam powodów nie odjechała o czasie i stała. W Bloku 15 loka jednak czekała i system jej nie puścił w trasę.
Cytuj:
Czy w przypadku wykolejenia się lokomotywy podczas przejazdu między blokami np. 3 i 30 system automatycznie uniemożliwi lokomotywie z bloku nr 1 dalszą jazdę. Bloki sąsiadują ze sobą, czy też jak na schemacie torowym stanowią odrębne fragmenty układu oddzielone torami szlakowymi?
Tego nie wiem jeszcze. Jeśli skład wykolei się gdzieś pomiędzy blokami to może być kraksa. System dostaje informację zwrotną z bloków i na tej podstawie wie gdzie pociąg i czy można ułożyć drogę wg rozkładu jazdy. Jeśli skład będzie w bloku 30 (wg systemu) a jednak stanie i część wagonów zostanie przed blokiem 30, a blok 3 będzie wolny, to system odczyta, że wszystko jest OK to może być kraksa.
W sumie to dopiero miałem tylko 2 składy gdzie droga się przecinała. Gdy składy jeździły zgodnie z rozkładem to wszystko grało. Skład wjechał na swój tor to system puszczał ten drugi skład. Jeszcze dużo mam roboty z tym rozkładem bo to nie przychodzi mi łatwo.
Na razie uczę się jeszcze rozkładu jazdy.